1982 BMW 323i Baur

1982 BMW 323i Baur
Memorial Day 2010 First Drive 1982 323i BMW Baur Lapisblau M20 5 speed #4154 of 4595 made. The car was imported to California by Dietel Enterprises. I have since changed the wheels, installed the clear turn signal lenses, and I am in the process of installing a new cabriolet roof. I have to do something about those bumpers, too. :) I love this car! To see one of the reasons why, check my post "Score One For the Good Guys" on 6/26/2011.

Monday, February 15, 2016

1971 BMW 2002 Cabriolet Sold for € 61,984 at Artcurial Paris!

I found this posted on the BMW 02Blog Facebook page today.  Wow!




The accompanying text is somewhat misleading, btw.  It refers to the later Cabrio Targa version as built by Baur, and fails to note that this Cabrio itself is ALSO a Baur!  :)






1971 BMW 2002 cabriolet
sold for 61,984 € at Artcurial Paris, 5. February 2016
AMAZING PRICE


Lot 110 
1971 BMW 2002 cabriolet 
No reserve

Carte grise française
Châssis n° 2790182

- 1 des 200 exemplaires construits
- Entretien soigné 
- Bel état de préservation
- Sans réserve

Dès sa sortie au Salon de Genève de 1966, la BMW 1600 affichait tous les ingrédients qui allaient définir les futures voitures de la marque : carrosserie compacte, habitacle accueillant quatre personnes, performances vives, ligne élégante et sobre, fabrication de qualité. Ce modèle n'a pas tardé à s'étoffer d'autres versions, dont un cabriolet fabriqué chez BMW à partir de 1968 et qui s'est appliqué à la 2002, équipée d'un moteur 2 litres plus puissant. Sa production est restée confidentielle et le nombre total de cabriolets 2002 ne dépasse pas 200 exemplaires. A partir de 1971, il a laissé place à une configuration moins séduisante, avec arceau de sécurité et entourages de vitres fabriqué par Baur.

Comme cela nous a été confirmé par BMW, le présent cabriolet 2002 est sorti d'usine le 16 juin 1971 pour être livré le 29 juin à BMW France, à Paris, dans sa teinte "Polaris Metallic" (code 060). Sa première immatriculation date du 2 août 1971 et, en 1988, il était immatriculé dans les Yvelines. Il est passé ensuite chez un concessionnaire BMW qui, conscient de sa rareté, l'a soigneusement conservé. C'est là que l'actuel propriétaire, collaborateur de BMW, en a fait l'acquisition en 2013. Cette voiture a donc bénéficié de tous les soins appropriés, et toutes les pièces qui ont été remplacées sont d'origine BMW. Parmi les travaux effectués, on note un moteur en échange standard, un remplacement de la ligne d'échappement, du radiateur ainsi que de la capote, et une réfection des freins arrière. La peinture a été refaite en 2014 dans sa teinte d'origine et la sellerie en simili bleu marine a été conservée car elle se présente en bel état. L'habitacle est équipé d'un autoradio Voxson Stéréo 8 et le compteur affiche 6 329 km. Accompagné de son manuel d'utilisation, ce cabriolet BMW 2002 a toujours été entretenu en vue d'un usage régulier, et se présente donc dans un état extrêmement sain. Dans cette version particulièrement rare et attrayante, il ne manquera pas d'attirer l'attention des amateurs.
Merci de noter que, probablement suite à une réparation de la partie avant de la carrosserie, le numéro de série de la voiture a été refrappé. L'authenticité de la voiture a été confirmée par BMW


French title
Chassis # 2790182

- Only 200 units made 
- Attentive maintenance
- In good state of preservation
- No reserve 

At its unveiling at the 1966 edition of the Geneva Motor Show, the BMW 1600 displayed all the ingredients that would define the future models from the brand: a compact body, interior welcoming four persons, exciting performance capabilities, elegant and sober design, and excellent manufacturing quality. The model range was soon expanded into other versions, including a convertible manufactured from 1968, developed for the 2002 model and powered by the more powerful 2-liter engine. The production remained very exclusive, less than 200 units were produced! From 1971, the model became the less attractive configuration, made by coachbuilder Baur, with a roll-bar and fixed quarter glasses. 

As has been confirmed by BMW, this convertible 2002 left the factory on 16 June, 1971, and was delivered on June 29 the same year to BMW France, in Paris, in its "Polaris Metallic" shade (colour code 060). It was first registered on August 2, 1971, and in 1988 it was registered in the Paris area. The car then was picked up by a BMW dealer, who carefully preserved it, aware of its rarity. The current owner, a BMW employee, acquired the car in 2013. This car has received appropriate care, and all replacement parts are original BMW parts. The works included a reconditioned engine, a replacement of the exhaust, the radiator and the hood, and a repair of the rear brake system. The painting was redone in 2014 to its original color and the upholstery in navy blue imitation has been preserved as it has been in a very good condition. The interior is equipped with a stereo radio Voxson 8, the odo counter shows just 6,329 km and the car comes with its user manual. This BMW 2002 convertible has always been maintained for regular use, and is in an extremely sound condition. In this particularly rare and attractive version, it is sure to attract the attention of serious enthusiasts. 
Please note that the serial number has been restamped probably because the front part of the body has been repaired. The authenticity of the car has been confirmed by BMW.



Estimation 30 000 - 40 000 €  
Sold for 61,984 €

http://www.artcurial.com/en/asp/fullcatalogue.asp?salelot=2877+++++110+&refno=10544164&image=0


No comments:

Post a Comment